DAMMERS GINGEN WEER TOT HET UITERSTE

Vrijdagavond waren er wederom een paar prachtige partijen te bewonderen, waarvan sommige tot middernacht duurden!

Peter Frans Koops en Lennart Bolks speelden een open klassieke partij. Lange tijd ging het gelijk op maar in het late middenspel koos Lennart niet de juiste voortzetting. En dat werd onmiddellijk door de ervaren Koops afgestraft. Enkele zetten later stond Lennart muurvast en staakte dan ook de strijd.

Wim Muijs trof ‘angstgegner’ Cor de Jong. Er ontspon zich een prachtige strijd waarin Wim een riskante lange vleugel had. Aan beide kanten dreigden er diverse slagzetten, zoals zij tijdens de analyse na afloop lieten zien. Cor verplichtte Wim om een schijf te offeren, maar gelukkig had Muijs een verrassende dreiging naar damveld die niet te voorkomen was. Toen ook Cor het dam veld bereikte was het materieel weer in evenwicht en zo werd middernacht tot remise besloten.

Ondertussen had Gerhard de Graaf de nestor van de damclub Lammert Korlaar verslagen. Vorige week wist Lammert Cor de Jong nog verrassend op remise te houden, maar dit keer kwam het niet zover. In een dammeneindspel met 2 schijven achterstand kon Lammert niet nogmaals voor een verrassing zorgen.

De langste partij kwam op naam van René Runhaar en Klaas de Graaf. Na een sterke opening van Klaas wist René pas in het late eindspel tot een gelijkwaardige stand te komen. En beiden berustten uiteindelijk in een puntendeling na een fraaie strijd van ruim 4 uur spelen.

Wellicht mist de oplettende lezer de naam van Bertus de Harder in de verslagen. De Harder nu nog wonende vlak bij de botterhaven gaat namelijk ‘emigreren‘ naar Eerbeek en zal daarom geen onderlinge spelen. Wel blijft hij actief betrokken bij het jeugddammen (online en op de club) en het door hem en de ‘’Boei’’ opgezette Ouderwetse Gezelligheid.

Na aanmelding van wat nieuwe leden een flinke aderlating voor de club.