De Jong toont zijn klasse

Vrijdag mocht Klaas van Dijk het tegen Cor de Jong opnemen plaatselijks beste dammer.
Eerder dit seizoen pakte Klaas nog een verdienstelijk punt. Dit keer kwam het niet zo ver.
Na een 20 zetten had Cor een dubbele damdreiging in de stelling gebracht waarop Klaas had moeten afruilen. Dat gebeurde niet waarna Cor toesloeg naar dam, en de wedstrijd simpel kon uitspelen.

De nummers 2 en 3 Menko van Dijk en Wim Muijs hielden elkaar keurig in evenwicht. Wim speelde een aanvallende en gewaagde opening met veel dreigementen, maar Menko doorzag steeds de gevaren.
En zo eindigde deze strijd onbeslist.

De broederstrijd tussen Klaas en Peter de Graaf eindigde dit keer in een overwinning voor Klaas. Na het middenspel liep Peter achter een schijf van Klaas, en dat werd hem funest.
Klaas speelde een tempozet een voerde daarna een winnende hielslagcombinatie zie. Peter gaf sportief op en mag verderop in het seizoen voor revanche gaan.

Gerhard de Graaf had weinig moeite met de Nestor van de Damclub Lammert Korlaar. In het klassieke middenspel veroverde Gerhard eerst een schijf en daarna benutte hij ook het terreinvoordeel, zodat de winst binnen was.

Lennart Bolks beging een misrekening tegen Anne Wouda toen hij achter een voorpost liep en kwam daardoor al vroeg een schijfje achter. Daar wist Anne wel raad mee en speelde de partij foutloos naar winst toe.