G&E 2 mist nacompetitie op een haar

In de laatste ronde van de nationale competitie speelde Gooi & Eemland 2 een uitwedstrijd tegen concurrent Zenderstad. Inzet was de tweede plaats in de landelijke Tweede Klasse D, die recht geeft op nacompetitie om promotie naar de Eerste Klasse.

Het werd een spannende strijd tegen een op papier sterkere tegenstander. Lammert Korlaar en Levi Duijst wisten beide met een sterke partij belangrijke remises binnen te halen en kregen hierdoor een ‘blauwe’ notering. Op andere borden zat het de thuisploeg wel mee; zo moest Peter de Graaf het afleggen tegen Laurens Fijn van Draat, een speler die overigens in de Ereklasse niet zou misstaan. Ook Michiel Luiten en Hans Loots incasseerden een nederlaag, terwijl Jaap Langerak en Jeffrey Verwoerd juist de volle buit behaalden. In totaal leverde dit een 9-7 winst voor Zenderstad op.

Ondertussen had Gooi & Eemland 1 een wat mindere dag tegen PWG ’s Gravenpolder: deze uitwedstrijd werd met maar liefst 14-2 verloren. Jelmer Martens en Anne Wouda wisten nog een puntje te behalen, de overige partijen gingen verloren. Dit had echter geen consequenties meer voor de stand in de Eerste Klasse C: Gooi & Eemland is kampioen en mag volgend jaar een niveautje hoger spelen.