Geen verrassingen bij onderlinge competitie

Gisteren werden er 3 wedstrijden gespeeld voor de onderlinge MTH Moore damcompetitie.

Koploper Cor de Jong was op zijn hoede tegen Lammert Korlaar. Hij zette vanaf het begin de aanval in en bracht halverwege het middenspel dusdanig veel dreigingen in de stand dat Lammert wel moest bezwijken. En inderdaad een heuse zesklapper maakte een voortijdig einde van de partij. Cor gaf hierna Lammert nog een leerzame analyse waar hij in de toekomst zijn voordeel mee kan doen!

Peter de Graaf speelde tegen Klaas van Dijk tot aan het middenspel met een gedurfde voorpost een gedurfde wedstrijd. Tot aan de 30e zet nog best wel gelijkwaardig. Totdat hij een verkeerde tempozet speelde waardoor de voorpost van het bord verdween. Dit schijfje voordeel was aan Klaas wel besteed. Van Dijk wikkelde keurig naar winst af.

De langste partij werd gespeeld door Klaas de Graaf en Wim Muijs. Tot aan het beginnend eindspel, 7 om 7, leek Klaas op weg naar een puntendeling. Maar Wim had een verrassend gambiet in petto waarna hij naar voren doorliep door achter een schijf van Klaas te lopen die na het slaan doortocht had naar damlijn. Dit bleek uiteindelijk doorslaggevend in het voordeel van Wim.