Jubileum: oud wereldkampioen Harm Wiersma komt naar Bunschoten

Het duurt nog wel even maar op vrijdagavond 13 januari a.s. komt topdammer Harm Wiersma naar ons dorp om een simultaan te spelen tegen maximaal 25 plaatselijke dammers.

Door de corona maatregelen moest de 50 jarige damclub dit feest een jaartje uitstellen. Ook de locatie is uniek namelijk in het sponsorhome van de jubilerende voetbalclub vv IJsselmeervogels!

De in Leeuwarden geboren Fries is 4x wereldkampioen geweest (1976, 1979, 1981 en 1983) en hij verzorgde ook jarenlang de wekelijkse damrubriek voor de Telegraaf.

Oud leden kunnen zich kosteloos aanmelden bij de voorzitter via de mail; wim@muijsseafood.nl of gewoon op vrijdagavond even naar het denksportcentrum komen.

Ook zullen de oud leden zoveel mogelijk persoonlijk worden benaderd om die avond te gast te zijn bij de jubilerende damclub.

Noteer deze datum vast in uw agenda, er zullen ook die avond leuke prijzen te winnen zijn! Waarmee? dat blijft nog een verrassing. Daar zorgt de sympathieke Wiersma zelf voor.

Afgelopen vrijdag werden er ook nog 3 partijen voor de onderlinge competitie gespeeld. Koploper Gerhard de Graaf won van Anne Wouda. Door een niet al te moeilijke 2 om 3 kwam de Graaf al vroeg in de avond een schijf voor. Toen was eigenlijk de strijd al gestreden, want de stand die overbleef was ook hopeloos, enkele zetten later gaf Anne zich gewonnen.

Cor de Jong kwam niet in actie en Menko van Dijk mocht de strijd aanbinden met Alexander van de Mheen. Na een opening waarin weinig werd afgeruild barstte de strijd los rond de 30e zet.

Alexander ging enthousiast ten aanval, maar nam iets te veel risico’s. Maar die werden door Menko koelbloedig afgestraft. Zo ging Van de Mheen strijdend ten onder.

Klaas de Graaf hield lang de stand in evenwicht tegen Wim Muijs. Maar wachtte in het middenspel net een zetje teveel alvorens af te ruilen. Wim rook zijn kans en forceerde door zelf af te ruilen een schijf winst.

De stand die overbleef was dusdanig in het nadeel van Klaas, dat ook hij kort hierna de strijd opgaf.