Korlaar verrast andermaal met remise

De penningmeester van de damclub, Lammert Korlaar, wist afgelopen vrijdag wederom een verdienstelijke remise uit het vuur te slepen tegen een op papier sterkere tegenstander.

Wat dit seizoen nog niet was gelukt tegen voorzitter Wim Muijs lukte Lammert vrijdag wel. Na een klassieke opening was de strijd volkomen in evenwicht, en nam Wim wat risico’s om nog iets te forceren.

Toen dit geen voordeel opleverde , moest Wim een grote 5 om 5 afruil nemen, anders had hij zowaar kunnen gaan verliezen. Hierna hielden beiden nog 5 schijven over en wist Lammert door een fraai offertje de remise veilig te stellen.

Koploper Cor de Jong speelde een solide wedstrijd tegen Lennart Bolks, die zich in de hele hekstelling nog kansen toedichtte, maar in zijn berekeningen zich een schijf vergiste waardoor Cor naar damveld kon lopen en enkele zetten laat de buit mee naar huis mocht nemen.

Nummer 2 Gerhard de Graaf hervond zich tegen een taai tegenstand biedende Alexander van de Mheen. Na het middenspel wist Gerhard de druk steeds verder op te voeren, en restte Alexander niks anders dan een schijfje te offeren.

De overgebleven stand bood echter geen perspectieven zodat hij de strijd na 3,5 uur staakte en ondanks een nederlaag toch terug kon zien op een mooie partij.