Nuttige oefenwedstrijd dammers tegen Lunteren

De plaatselijke damclub speelde afgelopen vrijdag hun jaarlijkse oefenpartij tegen een selectie van spelers van de damclub uit Lunteren.

Lunteren is een van de grotere clubs uit de regio met enkele talentvolle jonge spelers in de gelederen. En het eerste team speelt zelfs op het allerhoogste niveau in de ereklasse!

Het is al jaren een traditie dat ze tegen de plaatselijke denkers oefenen aan het begin van de landelijke competitie. Nu waren de Bunschoters de gastheren.

Het werd een gezellige avond met uiteindelijk een 15-17 nederlaag .

Er vielen enkele fraaie partijen te bewonderen en af en toe ook een Blooper, zoals die van Wim Muijs die in een kinderlijke 2 om 3 dam zet liep. (gelukkig was het een oefenwedstrijd…)

Cor de Jong behaalde na een sterke aanvalspartij een volkomen gelijkwaardige remise tegen de sterke Stijn Overeem. Dezelfde resultaten scoorden Bertus de Harder en Peter Frans Koops tegen op papier sterkere tegenstanders. Op de foto is Alexander van de Mheen (rechts) aan het spelen tegen routinier Henk Timmer. Hij hield deze sterke veteraan keurig op een puntendeling.

Een zelfde resultaat was er voor René Runhaar en ook Peter de Graaf gaf geen krimp. Hij moest weliswaar alles uit de kast halen om remise te bereiken, maar hij wikkelde foutloos naar een puntendeling af.

Levi Duijst speelde ook een sterke partij tegen een hoger aangeslagen dammer uit Lunteren en was dan ook in zijn nopjes met het behaalde punt.

Anne Wouda en Jude Kasangaki zorgden voor de volle winst door hun gelijkwaardige tegenstanders te verrassen.

Nederlagen waren er nog wel voor Lammert Korlaar, Douwe de Graaf en Jochem van Twillert. En de overige punten werden gehaald door de leden van het fusieteam Gooi en Eemland:

Winst voor Jaap Langerak en remises voor Leo van de Laan en Bert Roest.

Vrijdagavond weer onderlinge competitie. Kom gerust eens een kijkje nemen in het denksportcentrum aan de Bikkersweg.