Peter en Klaas de Graaf goed op dreef

Afgelopen vrijdag deden de broers De Graaf in de onderlinge MTH Moore damcompetitie van zich spreken.
Peter de Graaf verraste in het naderende eindspel tegenstander Lennart Bolks met een verraderlijk slagzetje waarmee gelijk een eind aan de partij kwam.

Peter staat nog op een fraaie 100% score! Wel met de opmerking dat hij nog slechts 3 wedstrijden heeft gespeeld, maar staat op een fraaie 4e plaats.

Broer Klaas sleepte een verdienstelijke remise uit het vuur tegen voorzitter Wim Muijs. Na het middenspel leek Wim een doorslaggevende afruil te kunnen doen.
Tot beider verrassing kon dat niet; er had een dodelijke damzet door Klaas gevolgd. Hierna probeerde Wim nog via een offer wat te forceren maar Klaas gaf geen krimp, en schoof keurig naar remise.

De derde wedstrijd afgelopen vrijdagavond was toen al lang beslist. Menko van Dijk had na slechts een tiental zetten de winst al binnen tegen Lammert Korlaar.
Lammert had een blackout en gaf gelijk op. Menko hoefde namelijk maar 1 schijf te offeren om er 3 terug te slaan naar dam.

Het deerde de pret niet er werd nog lang en gezellig geanalyseerd. Mocht u, oud leden of andere ge-interesseerden, ook eens koen kijken? Iedere vrijdagavond welkom in het fraaiste denksportcentrum van Nederland gelegen aan de Bikkersweg